reklama

pieseň starca

V roku 2002 som moderoval oázu 1. stupňa. Zvláštnosť tejto oázy spočívala v tom, že to bola prvá „miešaná“ oáza z rómskych a nerómskych účastníkov. Asi na ôsmi deň oázy som „náhodou“ začul rómskych mladých, ako sa rozprávajú o tom, že už majú zbalené veci a idú domov. Bolo to tesne pred večerným programom. Išiel som po animátorov a spolu sme išli k ním do izby. Pýtali sme sa na dôvod prečo chcú ísť domov? Tvrdili, že cítia neprijatie zo strany „bielych“, čo samozrejme nebola pravda.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Začali sme sa modliť. V istej chvíli chlapec, ktorý inicioval plánovaný odchod, začal plakať postupne sa k nemu pridali všetci mladí. Boh sa dotýkal ich sŕdc a oni zrazu spoznali, ako to neskôr vyznávali, že zlý duch ich klamal a práve jemu veľmi záležalo, aby z oázy odišli. Tú izbu kde sme boli, naplnila úžasná božia moc a Boh nám dával všetkým slzy pokánia.

V jednej chvíli som cítil, že mám ísť k tej rómskej mládeži a poprosiť v mene všetkých Rómov o odpustenie Nerómov za hriechy ktorých sme sa dopustili voči ním. Kľačal som pred svojimi animátormi a prosil ich o odpustenie, bolo to zvláštne, ale vo svojom srdci som vedel, že to robím pred všetkými Nerómami na Slovensku. To isté za Nerómov, kľačiac pred Rómami, urobil kňaz oázy. Všetci sme to vnímali ako Božie hnutie, ktoré začalo v tej izbe, ale musí pokračovať ďalej a prejsť celým Slovenskom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V jednej chvíli som začal spievať v Duchu Svätom, bol to veľmi špecifický spev. Môj najlepší kamarát ( Neróm ) tú pieseň začal vysvetľovať:

„Je to pieseň starca, ktorý spieva o dvoch národoch v ktorých už malým deťom hovorili, že majú nenávidieť ten druhý národ. Takto sa rozšírila veľká nenávisť medzi tými národmi, až na toľko, že nedokázali pri sebe žiť. Ich nenávisť prerástla do odhodlania zabíjať. Starec spieva pieseň o jednom mužovi, ktorý pozíval obidva národy ku zmiereniu, keď videl, že nezastaví ich zlobu, ponúkol im svoj život za životy druhých. Tak zomrel Jeden za celý národ. Nikto už viac nemusel zomierať. Mnohým ktorí videli lásku toho Muža, do srdca prišlo odpustenie a zmierenie. Mnohí potom čo počúvali pieseň tohto starca uverili v toho Muža, vďaka ktorému majú odpustenie a zmierenie.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som dospieval išiel som za svojim priateľom, objal som ho a povedal som mu: ty si počul túto pieseň. On odpovedal: zapamätám si ju. Dnes už tretí rok pracuje medzi Rómami ako komunitný pracovník.

Mojou túžbou je, aby na Slovensku počuli túto pieseň všetci ľudia. Ak si počul túto pieseň aj Ty, ktorý čítaš tento článok, zapamätaj si ju a začni ju spievať, tam kde si.

Thlic. Peťo Horváth

Thlic. Peťo Horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som katolícky kňaz, ktorý sníva o lepšom zajtrajšku. Podobne ako Martin Luther King :-).... Zoznam autorových rubrík:  Pastorácia RómovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu