reklama

Zmierenie podmienka prebudenia v Cirkvi.

Ak sa mám s niekým zmieriť, najprv si musím uvedomiť, že som sa niečím voči tomu druhému previnil. Priznanie si chyby, je prvý a zásadný krok zmierenia. Ak má nastúpiť zmierenie medzi Rómami a Nerómami na Slovensku, tak jední ako aj druhí sa musia pokoriť pred Bohom aj pred sebou navzájom a uznať si diel svojej viny.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)
Obrázok blogu

V niektorých medziľudských vzťahoch konáme ako šermiari, ktorí majú zaviazané oči. Používajú nebezpečné zbrane, zraňujú sa navzájom bez toho, aby si to uvedomili. Pamätám si na jedno svedectvo mladej ženy, jednej z organizátorov kurzu „Filip“ pre Rómov. Bola to naozaj božia žena. Jeden večer pri modlitbe odprosovania sa veľmi rozplakala, lebo jej Boh ukázal zranenie, ktoré jej bráni skutočne milovať Rómov. Ešte v detstve bola zranená nadávkami rómskych deti, ktoré samozrejme opätovala. So slzami v očiach prosila o odpustenie prítomných Rómov a vyslovila aj slová odpustenia. Skrze tento akt zmierenia prišlo uzdravenie do tejto oblasti jej života.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohokrát už v detstve sa navzájom zraňujeme, postupom času na to zabudneme, ale zranenie zostáva. Môj synovec ako prváčik sa raz s plačom vrátil so školy. Jeho mama (moja sestra ) sa ho opýtala prečo plače. odpoveď znela: „ Ferko mi povedal, že som čierny cigán „. Mamka synčeka pohladila a povedala: „ Možno to len od niekoho počul, nič si z toho nerob“. Keď sa to zopakovalo niekoľko krát, odpoveď mojej sestry už nebola taká zmierlivá:“ tak ty mu povedz, že on je špinavý gádžo“ Už viac krát sa synovček s plačom so školy nevrátil. Prečo? Lebo sa už vedel brániť, lepšie povedané útočiť a tiež zraňovať. (V psychológii to poznáme ako útočiaci komplex.) Takto to robíme, alebo sme to robili aj my.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prečo máme odpustiť a milovať tých druhých, ktorí sú iní? Odpoveď je jasná, lebo Kristus zomrel za všetkých. Nie vždy si však to vieme uvedomiť.

Na Festrome ( festival rómskej gospelovej hudby ) počas modlitby za zmierenie medzi Rómami a Nerómami , Boh mi ozrejmil jednu vec, ktorá vniesla veľké svetlo do mojej služby v Cirkvi: Ja som Róm, moja manželka je Nerómka. Máme dvoch synov, Peťka a Jakubka. Kým sú oni, Rómami či Nerómami? Veď v ich žilách koluje aj rómska aj nerómska krv? Nikdy ich nebudem učiť nenávisti ani voči Rómom ani voči Nerómom. To čomu ich budem učiť je rešpektovať a milovať obidva národy. Veď ináč by išli proti sebe! Všetci sme znovuzrodení v Kristovi, už niet Žida ani Gréka, všetci sme jedno v našom Pánovi, hovorí Biblia. V Kresťanoch „koluje Kristova krv“. Či môžeme nenávidieť samy seba?! To je dôvod prečo máme milovať a odpúšťať každému, bez rozdielu farby pleti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vtedy keď nastúpi zmierenie medzi národmi, môžeme tušiť, že prebudenie v Cirkvi je blízko.

Thlic. Peťo Horváth

Thlic. Peťo Horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som katolícky kňaz, ktorý sníva o lepšom zajtrajšku. Podobne ako Martin Luther King :-).... Zoznam autorových rubrík:  Pastorácia RómovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu