reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Thlic. Peťo Horváth

Thlic. Peťo Horváth

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som katolícky kňaz, ktorý sníva o lepšom zajtrajšku. Podobne ako Martin Luther King :-).... Zoznam autorových rubrík:  Pastorácia RómovSúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Tu som Pane pošli mňa!

Thlic. Peťo Horváth

Tu som Pane pošli mňa!

Gary Wilkerson, syn známeho kázateľa Davida Wilkersona ( autora knihy Dýka a kríž ), keď bol na Slovensku, povedal svedectvo ako bol v Rio de Janeiro na konferencii kde bolo niekoľko tisíc pastorov z celej Brazílie. Počas jednej modlitby mu Boh veľmi silne položil na srdce, že má ísť do chudobnej štvrte nad Riom de Janeirom, kde žije v chatrčiach asi sto tisíc ľudí. Na druhy deň poprosil biskupa či by nemohli isť k tým chudobným ľuďom. Na to mu biskup povedal,že teraz na to nie čas, veď ( Gary ) ma kázať niekoľkým tisícom pastorov, nemôže isť predsa ku tým chudobným. Keď mu Gary povedal, že mu na tom veľmi záleží, biskup sa rozplakal a cez slzy mu hovoril, že už 15 rokov do Ria chodia rôzny evanielizátori z USA či Európy, ale zatiaľ nikomu ani len nenapadlo isť do tých slumsov nad mestom. Vyznával: „som tak požehnaný tvojim postojom“ a išiel s Garym do tej štvrte. Aby som to skrátil zhrniem Garyho zážitok do jeho slov: že ešte nikdy nevidel takú chudobu a ešte nikdy nezažil takú Božiu moc a požehnanie na sebe ako tam cez tých ľudí, prevažne obrátených narkomanov a gangstrov.

  • 19. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 50
Choďte a čiňte mi učeníkov ( aj z Rómov ).

Thlic. Peťo Horváth

Choďte a čiňte mi učeníkov ( aj z Rómov ).

V evanjelizačnom procese, ohlásenie kerygmy predchádza následné postupné vovádzanie do kresťanských právd. Dá sa to prirovnať k princípu fungovania zvonu: buchnutie srdca je ohlasenie kerygmy, zvuk, ktorý sa rozhlieha vo zvone, je formácia ku kresťanskej zrelosti v rámci ktorej ma miesto aj farská katechéza. Ak sa neudrie so srdcom zvonu nemôže vyjsť z neho žiadny zvuk. Ten úder by mal byť dostatočne silný. Z druhej strany zase čím je širšie a hĺbšie telo zvonu, zvuk je plnší a krajší. Taká je prepojenosť medzi týmito dvomi etapami evanjelizačného procesu. Na to aby mohol fungovať zvon je ešte potrebné aby bol bezpečne prichytený o nejaký stojan. Nemôže byť zavesený vo vzduchu. Ohlásenie kerygmy a formácia potrebujú pevný ľudský základ.

  • 9. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 109
Kristus zomrel aj za Rómov

Thlic. Peťo Horváth

Kristus zomrel aj za Rómov

Rómovia na Slovensku bojujú s komplexom menejcennosti. Tento pocit menejcennosti si odovzdávajú už celé generácie. Neraz príčinou tohto komplexu je však aj majoritná spoločnosť. Každá zakomplexovanosť vyplýva z nepoznania svojej hodnoty. Kto vyjde z toho boja víťazne, má šancu presadiť sa v spoločnosti.

  • 2. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 73
Kto je môj blížny?

Thlic. Peťo Horváth

Kto je môj blížny?

Nedávno som som vracal autom z dlhej cesty a dosť unavený som počúval rádio. V dopravnom servise hlásili zhruba takú informáciu: „Na severnej D1 leží zrazený chodec dávajte si pozor aby ste ho neprešli.“ Pomyslel som si: Dobrá informácia, ale keď som sa nad tým hĺbšie zamyslel a „vyšiel“ som so svojej automobilovej „pohodičky“, uvedomil som si aký cynický bol ten oznam. Veď on mal znieť: „Na severnej D1 leží zrazený chodec, ak idete okolo, zastavte a zavolajte sanitku, poskytnite mu prvú pomoc.....!“ Lenže vtedy už by dopravný servis neslúžil pohodlnosti šoférov za volantom. Prečo ja by som si mal znepríjemňovať život?

  • 31. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 150
Zmierenie podmienka prebudenia v Cirkvi.

Thlic. Peťo Horváth

Zmierenie podmienka prebudenia v Cirkvi.

Ak sa mám s niekým zmieriť, najprv si musím uvedomiť, že som sa niečím voči tomu druhému previnil. Priznanie si chyby, je prvý a zásadný krok zmierenia. Ak má nastúpiť zmierenie medzi Rómami a Nerómami na Slovensku, tak jední ako aj druhí sa musia pokoriť pred Bohom aj pred sebou navzájom a uznať si diel svojej viny.

  • 30. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
reklama
pieseň starca

Thlic. Peťo Horváth

pieseň starca

V roku 2002 som moderoval oázu 1. stupňa. Zvláštnosť tejto oázy spočívala v tom, že to bola prvá „miešaná“ oáza z rómskych a nerómskych účastníkov. Asi na ôsmi deň oázy som „náhodou“ začul rómskych mladých, ako sa rozprávajú o tom, že už majú zbalené veci a idú domov. Bolo to tesne pred večerným programom. Išiel som po animátorov a spolu sme išli k ním do izby. Pýtali sme sa na dôvod prečo chcú ísť domov? Tvrdili, že cítia neprijatie zo strany „bielych“, čo samozrejme nebola pravda.

  • 29. okt 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
SkryťZatvoriť reklamu